❤Bismillahirrahmanirrahim❤
Assalamualaikum w.b.t
~Ini adalah untuk kegunaan ayong bagi memudahkan segala urusan...mohon didoakan supaya dipermudahkan semua urusan kami dan diberkati oleh Allah s.w.t..aamiin...~
OKTOBER 2012
- Booking tarikh untuk sewa dewan dan tanya prosedur - done 24/9/12
- Booking OP dan OV - done 26/9/12 (deposit RM300)
- Design postcard guestnote
- Design signage
- Design kad centerpiece
- Design untuk bekas centerpiece
- Design tq tag
- Design THANK YOU
- Design sign guestcorner dan photocorner
- DIY box guestcorner
- DIY Prop photocorner
- Tanya Masjid + prosedur nikah (abah)
- DIY handbouquet
- DIY centerpiece
- Kumpul lagu wedding
- Aturcara majlis
- Panduan emcee
- Beli gelang ayong dan cincin along
- Survey tailor
- Design kad jemputan
- Survey transport family along
- Survey homestay
- Setelkan semua yang perlu design.
DISEMBER 2012 (along datang johor)
- Jumpa tailor dan decide design untuk complete dress nikah ayong & along - done 22/11/12 (deposit rm300)
- Confirm baju melayu+samping along dengan designer
- Confirm barang doorgift
- Beli packaging doorgift
- Make sure packaging doorgift setel tinggal masuk barang je
- Hantar surat rasmi booking dewan
- Finalize catering untuk menu, kerusi meja, deco makan damai, deco meja kek, pa system, kompang
- Booking bridal untuk backdrop+hiasan makan damai + red carpet + walkaway + baju sanding + make up 2x (kalau boleh mintak test make up)
- Tempah bunting dan banner
- Beli kasut kahwin ayong dan along
JANUARI 2013
- Siapkan sign guestcorner dan photocorner
- Setelkan THANK YOU (tinggal cari tali)
- Tanya ayam tempayan - abah
- Booking transport family along
- Booking homestay
- DIY untuk background photocorner & stage (tirai, paper fan flower, kristal, deco lain)
- Setelkan poskad guestnote
- Siapkan centerpiece
- Setelkan benda-benda untuk guestcorner dan photocorner
FEBRUARI 2013
- Print kad jemputan
- Make sure kad jemputan, bunting dan banner dah siap
- Follow up baju melayu nikah along
- Follow up dress nikah ayong
- Beli cadar, langsir bilik pengantin dan siapkan deco bilik pengantin
- Confirmkan dengan majlis pasal dewan dan kerusi meja
- Setelkan signage
MAC 2013 (along datang johor)
- Setelkan prosedur nikah along (kelantan)
- Setelkan prosedur nikah ayong (johor)
- Confirmkan tok kadi dan saksi
- Medical check up
- Fitting baju resepsi
- Beli songkok dan samping
- Make sure dress, shawl, veil nikah dan resepsi ayong dah siap.
- Make sure baju nikah dan resepsi along dah siap
- Confirm plan honeymoon + post wedding photoshoot
- Hantar borang nikah dan pastikan semua prosedur untuk nikah dah setel.
- Siapkan doorgift (barang dan makanan)
- Booking catering jamuan nikah dan setelkan barang-barang untuk jamuan
- Tempah kek kahwin
- Tentukan penjaga corner masa majlis (guestcorner / photocorner / doorgift dewasa / doorgift kanak-kanak)
- Invitation kat fb
- Edar kad jemputan
MAY 2013
- Deco hantaran dan siapkan barang-barang hantaran
- Tetapkan emcee dan pembaca doa majlis resepsi
- Tetapkan aturcara dan tugas-tugas pembantu kesayangan semasa majlis dengan lebih detail dan maklumkan kepada mereka.
- Siapkan wishing tree
- Prepare kereta pengantin
- Deco bilik pengantin
- Ingatkan along asingkan mas kahwin, upah kadi dan saksi
- Double confirm:
2) Masjid
3)Tok kadi
4) Saksi
5) Kedatangan family ayong dan along (transport family along)
6) Homestay
7) Catering + PA System + Kompang (susunan dewan, menu) + Khemah
8) CD lagu wedding
9) Wedding attire nikah along dan ayong
10) Wedding attire resepsi along dan ayong
11) MUA
12) Handbouquet
13) Deco dewan (centerpiece / deco stage / arch stand + pomander ball / red
carpet)
14) Photocorner
15) Guestcorner
16) OP
17) OV
18) Kek
19) Edaran kad jemputan
20) Doorgift dewasa dan kanak-kanak
21) Mas kahwin, upah kadi dan saksi
22) Hantaran
23) Deco bilik pengantin
24) Kereta pengantin
25) Jamuan nikah
- Siapkan hantaran
- Siapkan bilik tidur
- Sediakan seterika, papan seterika, cermin, jarum dan benang, bagi memudahkan anda jika berlaku kecemasan.
- Hubungi bakery, OP, OV, MUA, tok kadi, saksi dan minta mereka datang awal pada majlis tersebut. Inform tentative…inform OP bykkan ambil gambar family.
- Sediakan (packing) barang-barang yang perlu dibawa ke majlis tersebut. Elakkan melakukannya di saat-saat akhir kerana dikhuatiri ada barang yang tertinggal.
- Inform family apa agenda and tugas masing2 masa hari nikah dan kenduri, potostat tentative majlis bg kat family dua2 pihak.
- Pakai inai
- Readykan dewan
1) Kerusi meja tetamu
2) Kerusi meja vip
3) Meja pengantin
4) Meja buffet
5) Deco stage
6) Meja kek
6) photocorner
6) guestcorner
7) meja hadiah
8) doorgift dewasa dan kanak2
9) pa system + cd lagusesungguhnya kita hanya merancang, Allah s.w.t jualah yang menentukan...semoga semuanya berjalan seperti yang dirancang atau lebih baik dari yang dirancang..aamiin...::if you fail to plan, you are planning to fail::
8 comments:
ayong.. tq.. sangat berguna untuk b2b buat ulangkaji.. hehe :)
you are welcome..klu blh membantu, ayong happy dpt tlg..ni buat sebab ayong ni pelupa...semua nak kena catat...klu tak kang serabut sorang2...hehe...=)
nk pinjam jg la..nk check2 mana yg xde lagi..hehhe...tq ayong...
Dear nak invite u join contest;
http://adriacottage.blogspot.com/2012/09/dream-veil-contest-v20.html
@cik mah: pinjamlah dear...kalau dpt membantu melancarkan majlis kita semua ayong happy sangat..hanya b2b memahami b2b...hahaha...
@fainie: wah!!! i like!! thanks invite...dah masuk link contest ayong...nnt ayong join ye...=)
complete list!! hehe. thanks.
BTW, salam kenaL.saye foLLower br awak.
free, visit/foLLow La ye
sya-orked.blogspot.com
Wah.. complete timeline. Tak macam saya. Nak copy......
@orked violet: orait! da follow..thanks sudi singgah blog ayong yg x seberapa ni...=)
@zarith: copy la dear..no hal punya..semoga kita dapat harungi preps big day kita dengan happy..aamiin..=)
Post a Comment