❤ Followers ❤


❤ anniversary ❤

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wedding Timeline



❤Bismillahirrahmanirrahim❤
Assalamualaikum w.b.t

~Ini adalah untuk kegunaan ayong bagi memudahkan segala urusan...mohon didoakan supaya dipermudahkan semua urusan kami dan diberkati oleh Allah s.w.t..aamiin...~

OKTOBER 2012
  • Booking tarikh untuk sewa dewan dan tanya prosedur - done 24/9/12
  • Booking OP dan OV - done 26/9/12 (deposit RM300)
  • Design postcard guestnote
  • Design signage
  • Design kad centerpiece 
  • Design untuk bekas centerpiece
  • Design tq tag
  • Design THANK YOU
  • Design sign guestcorner dan photocorner
  • DIY box guestcorner
  • DIY Prop photocorner
  • Tanya Masjid + prosedur nikah (abah)
NOVEMBER 2012
  • Aturcara majlis
  • Panduan emcee
  • Survey tailor
  • Beli gelang ayong dan cincin along
  • Setelkan THANK YOU
  • Siapkan sign guestcorner dan photocorner
  • handbouquet sponsored by AAWD
  • DIY bekas centerpiece
  • Kumpul lagu wedding
  • Design kad jemputan
  • Setelkan semua yang perlu design
DISEMBER 2012 (along datang johor)
  • Jumpa tailor dan decide design untuk dress nikah ayong + baju melayu dan samping along - dah booking & start buat (deposit on 22/11/12 rm300 + RM200 on 22/12/12)
  • Hantar surat rasmi booking dewan
  • Booking bridal untuk baju sanding sepasang lengkap + make up 2x (test make up) + backdrop dan hiasan makan damai + red carpet + walkaway + pintu gerbang + photocorner 
  • Beli kasut kahwin ayong
  • Beli barang-barang hantaran
  • Survey homestay
  • Beli packaging doorgift (plastik)
  • Confirm barang doorgift
JANUARI 2013
  • Siapkan centerpiece + tq + prop photocorner
  • Setelkan poskad guestnote
  • Tempah kad jemputan
  • Booking ayam tempayan
  • Finalize pakej catering untuk menu, kerusi meja, deco makanan pengantin, deco meja kek, pa system, kompang
FEBRUARI 2013
  • Follow up baju melayu nikah along
  • Follow up dress nikah ayong, confirm shawl dan veil
  • Beli cadar, langsir bilik pengantin dan siapkan deco bilik pengantin
  • Tempah kad jemputan, bunting dan banner.
  • Setelkan barang-barang hantaran
  • Setelkan benda-benda untuk guestcorner, photocorner dan deco dewan
MAC 2013 (along datang johor)
  • Confirmkan tok kadi dan saksi
  • Medical check up hiv
  • Beli kasut kahwin along
  • Make sure kad jemputan, bunting dan banner dah siap
  • Naik KL ambil kad inkduztry, pergi ikea beli frame (3), bunting, banner, poster, hb mila
  • Fitting baju nikah
  • Finalize everything dengan bridal
  • Setelkan prosedur nikah along (kelantan)
  • Setelkan prosedur nikah ayong (johor)
APRIL 2013
  • Confirm post wedding photoshoot (putrajaya with Matsu Photoshoot on 5/6/13)
  • Confirm plan honeymoon.
  • Make sure hb nelly dah dapat
  • Hantar borang nikah dan pastikan semua prosedur untuk nikah dah setel.
  • Confirm nak inai macam mana
  • Edar kad jemputan
  • Beli barang-barang doorgift
  • Booking homestay
  • Download lagu wedding
  • Siapkan aturcara dan tugasan
  • Setelkan signage
MAY 2013
  • Invitation kat fb
  • Booking spa dan inai on 30/5/13
  • Siapkan  doorgift
  • Tempah kek kahwin
  • Booking catering jamuan nikah
  • Asingkan duit kadi dan saksi RM150
  • Final fitting baju nikah
  • Final fitting baju resepsi
  • setelkan barang-barang untuk jamuan
  • Tetapkan emcee dan pembaca doa majlis resepsi (habib dan ayahlong)
  • Tetapkan aturcara dan tugas-tugas pembantu kesayangan semasa majlis dengan lebih detail dan maklumkan kepada mereka (SEMINGGU SEBELUM)
  • Tentukan penjaga corner masa majlis (guestcorner / photocorner / doorgift dewasa / doorgift kanak-kanak) (SEMINGGU SEBELUM)
  • Make sure abah dah bagi buku nikah pink kat tok kadi (SEMINGGU SEBELUM)
  • Siapkan hantaran
  • Siapkan barang-barang hantaran (makanan)
  • Siapkan deco dewan (centerpiece, barang meja guestbook, prop photocorner, frame button badge, frame welcome board, frame wishing tree, easel x 3, bunting, banner, signage) (SEMINGGU SEBELUM)
  • Double confirm:
           1) Edaran kad jemputan
           2) Doorgift dewasa dan kanak-kanak
           3) Mas kahwin + hantaran
           4) Handbouquet
           5) Guestcorner + props photocorner + frame + easel + bunting banner
           6) lagu wedding
           7) Tok kadi + Saksi (siapkan upah kadi dan saksi)
           8) transport family along
           9) Wedding outfit nikah
         10) Bridal (payment rm450 on 31/5/13)     
         11) Catering + PA System + Kompang + susunan dewan + meja kek + Khemah 
               (payment rm3000 tunggu gaji jun)
         12) ayam tempayan
         13) Dewan (payment lg RM800 on 27/5/13)
         14) OP + OV (payment RM800 transfer on 28/5/13, baki RM550 by hand on 31/5/13)
         15) Deco bilik pengantin (on 29/5/13)
         16) Jamuan nikah (payment on 30/5/13)

         17) Inai + spa (payment rm200 on 30/5/13)
         18) Kek (payment RM150 on 30/5/13)
         19) Homestay [payment 31/5/13, taman desa (100), tmn orked(300)]
         20) Kereta pengantin (on 31/5/13)
         21) MUA (payment RM150 on 1/6/13 lepas make up)
  • Readykan dewan on 31/5/13
    1) Kerusi meja tetamu + centerpiece
    2) Kerusi meja vip + centerpiece
    3) Meja pengantin + centerpiece
    4) 2 x Meja buffet
    5) Meja kek + kek
    6) Deco stage + stage hantaran
    7) photocorner + props
    8) guestcorner
    9) meja hadiah
    10) doorgift dewasa dan kanak2 + meja doorgift
    11) pa system + lagu
    12) bunting + banner + poster welcome board + frame button badge + frame wishing tree + easel (3)
    13) letak signage

    sesungguhnya kita hanya merancang, Allah s.w.t jualah yang menentukan...
    semoga semuanya berjalan seperti yang dirancang atau lebih baik dari yang dirancang..aamiin...
    ::if you fail to plan, you are planning to fail::

2 comments:

QasehnyaRania said...

ciksu doakan semoga semuanya berjalan dengan lancar.amin ;)

AyongAtikah Zaid said...

aamiin...thanks ciksu...:-)