❤ Followers ❤

❤ anniversary ❤

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 27, 2012

POST 32: Sempena Ulang Tahun Ke 25...


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t


Alhamdulillah...hari ni genap 25 tahun umur ayong...suku abad sudah...sesungguhnya ayong bersyukur sangat dengan segala nikmat yang Allah s.w.t dah kurniakan pada ayong...semoga kita semua sentiasa di dalam perlindungan rahmat Allah s.w.t...

so biasanya kalau birthday orang suruh buat wish kan...ayong pun nak buat wish jugak...tapi bukan untuk ayong, untuk semua yang ayong sayang, yang ada di sisi ayong...
anggaplah entri ini entri penghargaan untuk mereka...

ALLAH S.W.T
Ya Allah..kepadaMu aku panjatkan kesyukuran atas segala nikmat yang telah Kau kurniakan kepadaku..sepanjang 25 tahun hidup ini terlalu banyak dosa-dosaku Ya Allah, tetapi Kau sentiasa di sampingku, mengetuk pintu hatiku agar kembali padaMu, agar tidak terus hanyut dengan nikmat dunia...itulah nikmat yang paling besar ya Allah...KepadaMu aku berserah akan hidup dan matiku hanyalah keranaMu Ya Allah..Sesungguhnya Kau jua yang mengetahui yang terbaik untuk setiap hamba-hambaMu...aamiin..

NABI MUHAMMAD S.A.W
Ya rasulullah...Semoga aku akan sentiasa ingat padamu...Kau sangat mengasihi umatmu, tapi kami sering melupakanmu..kami lupa akan apa yang telah kau lakukan untuk kami...kami lupa betapa dalamnya cinta kau untuk kami...Ya rasulullah, bantulah umatmu ini...agar sentiasa ingat akanmu, sentiasa berselawat ke atasmu..sentiasa berusaha menjadi umatmu yang terbaik...InsyaAllah...

UMMI ABAH
Selepas Allah s.w.t dan Nabi Muhammad S.A.W, merekalah orang yang paling ayong cintai...ummi abah yang terbaik untuk ayong..ayong selalu cakap kat diri sendiri, selagi terdaya, ayong akan buat apa sahaja untuk ummi dan abah...tanpa mereka, takkan ada ayong pada hari ni...takkan ada birthday yang ke 25 ni...mungkin ayong bukan jenis yang selalu cakap dekat ummi dan abah yang ayong sayangkan mereka, tapi ayong tahu ummi abah tahu yang ayong sayangkan ummi abah sampai ke syurga...di kesempatan ini, ayong nak mohon ampun maaf kat ummi abah kalau ada apa-apa yang ayong buat, ayong cakap menyinggung hati dan perasaan ummi abah...apa yang ummi abah bagi kat ayong sepanjang 25 tahun hidup ni memang dah lebih dari cukup...ayong tahu takkan terbalas jasa-jasa ummi abah..InsyaAllah, ayong akan sentiasa berusaha jadi anak yang solehah, yang sentiasa menyenangkan hati ummi dan abah..cuma apa yang ayong harapkan adalah keredhaan dan doa ummi abah...itu dah cukup..Ya Allah, bantulah hambaMu ini ya Allah agar aku dapat menunaikan kata-kataku..aamiin...

ADIK-ADIKKU..HABIB, RAIHANAH, HANNAN, NAJWA, NAJMI DAN SUFIYAH
Semoga ikatan persaudaraan antara kita 7 beradik akan terus erat..walau kita bergurau, bergaduh, baik semula, peliharalah hubungan yang telah dikurniakan ini dengan sebaik mungkin...janganlah ada iri hati, hasad dengki antara kita...ayong sayang korang semua...sayang ayong bukan bermaksud ayong akan bagi semua benda yang korang nak, tapi setiap apa yang ayong buat untuk korang tu bermaksud ayong mengharapkan yang terbaik untuk adik-adik ayong...bukan senang tau nak layan 6 adik dengan 6 perangai masing-masing...semua lain-lain...insyaAllah ayong akan berusaha yang terbaik untuk korang...tapi tiada manusia yang sempurna di dunia ini, termasuklah ayong..kalau ada salah silap ayong kat korang semua, ayong mintak maaf...tapi ayong nak korang tau, nama korang setiap seorang tak pernah tertinggal dalam doa ayong setiap hari...setiap apa yang ayong buat untuk korang, ayong tak mengharapkan apa-apa balasan, cuma ayong harapkan korang jadi hamba Allah yang soleh dan solehah, anak ummi abah yang soleh dan solehah, yang sentiasa menyenangkan hati mereka...ingat pesan ayong, setiap apa yang korang nak buat, ingat Allah, ingat rasulullah, ingat ummi abah, ingat orang-orang yang sayangkan kita, insyaAllah kita akan sentiasa berada di landasan yang betul...semoga korang semua berjaya dan bahagia di dunia dan di akhirat...aamiin...

ALONG
yang ni tunggu tahun depan punya wish la ek...baru sedap sikit..hehe..apa pun, terima kasih untuk segalanya...semoga segala urusan kita menuju yang halal di sisi Allah sentiasa mendapat rahmat dan keberkatannya...tiada lain yang ayong harapkan...semoga dia boleh jadi imam yang terbaik untuk ayong...aamiin...kepada yang membaca entri ni, doakan yang terbaik untuk kitorang dan kalau ada jodoh kami, semoga bahagia hingga ke syurga..
p/s: tapi merajuk 3 hari 2 malam tetap berlangsung ye sebab dah tengah hari baru ingat hari ni birthday!

SAUDARA-MARA..NENEK AYA, NENEK TIPAH, ATUK TAHIR, MAKCIK-MAKCIK, PAKCIK-PAKCIK, SEPUPU SEPAPAT DAN LAIN-LAIN
terima kasih sebab mewarnai hidup ayong...punya keluarga besar yang bahagia adalah salah satu nikmat yang tak terhingga...alhamdulillah...semoga kita semua sentiasa mendapat keberkatan Allah s.w.t...

SAHABAT-SAHABAT AYONG
kalau nak list satu-satu memang ramai..alhamdulillah, dalam menempuh kehidupan ini, Allah s.w.t kurniakan sahabat-sahabat terbaik untuk temankan ayong dalam perjuangan kita di dunia ini..mereka datang dan pergi bersilih ganti...tapi semua kenangan pahit manis antara kita akan tersimpan rapi dalam memori hidup ayong...yang pasti semuanya menjadi kenangan indah untuk ayong...semoga ikatan yang telah terjalin, akan kekal sampai bila-bila...andai ada silap dan salah sepanjang kita berkawan, ayong mohon ampun dan maaf.. thanks korang!

~sekian~

8 comments:

(●*∩_∩*●) said...

Happy birthday ayong =D
semoga hidupmu sentiasa dilimpahi rahmat darinYa..ameen ~

AyongAtikah Zaid said...

thanks sue!! aamiin..admire your wedding...wedding impian ayong...doakan ye sue...=)

(●*∩_∩*●) said...

same2 =)
really? hehe...malu la plak...
Hopefully ur wedding dreams will come true darling!~

take ur time buat preparations k..xmau tension2 :) hehe

AyongAtikah Zaid said...

baik!! insyaAllah...tapi selagi tak bulan 6 tahun depan selagi tu macam2 fikir kan...hehe...

Dayah N said...

Ayong...Happy Birthday... Baru tau lepas bukak blog, time jumpa tadi taktau pun...huhu...

Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, diberkatiNya dan dipermudahkan segalanya...=)

Jgn merajuk dgn Dyh 3 hari 3 mlm pulak...hehe...

AyongAtikah Zaid said...

Haha...x la..merajuk dgn dia je...da bape taun da..blh dia x perasan...sabar je la...btw...thanks dayah...aamiin...:-)

chibi neko said...

Ayong.... hepi bday...
sori la lambat wish. tau ayong bday bln 9, tp after cuti panjang..mmg dh xde ape dlm kepale nih..huhu

papepon, wish u all the best for this upcoming year & have a blistful bday.

AyongAtikah Zaid said...

hehe..takpe! dah tebus dgn mooncake naning...hehe...thanks nisah!! =)