❤ Followers ❤

❤ anniversary ❤

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 28, 2013

POST 157: JUST KEEP SHARING....

❤Bismillahirrahmanirrahim❤
Assalamualaikum w.b.t


kita selalu dengar ayat "bersyukurnya kita di Malaysia",
"kasihannya diorang kat palestin, syria, mesir dan lain-lain.." kan?
tapi sebenarnya mereka sangat beruntung...mereka di sana In shaa Allah orang-orang yang terpilih menghuni syurga...mereka yang dapat peluang jihad fisabilillah..kanak-kanak yang tiada dosa, syurga pasti untuknya....
tapi bagaimana kita yang di sini? 
suka dengan ayat ini, kalau tak mampu buat semua, jangan tinggal semua....
mana yang mampu, buatlah!
kalau mampu berjuang, berjuanglah!
kalau punya kuasa, gunalah kuasa itu sebaik-baiknya!
kalau punya harta benda, bersedekahlah!
kalau mampu berdakwah, pujuklah mereka yang masih tidur dibuai nikmat dunia!
kalau tidak punya apa pun, kita masih mampu berdoa..doa kan senjata umat Islam....
buatlah apa jua yang termampu!
tapi janganlah terlalu keras hatinya sehingga tiada hati dan perasaan melihat dan mendengar apa yang berlaku..membiarkan peluang yang Allah s.w.t beri untuk kita muhasabah diri dan menambah pahala berlalu begitu sahaja....kerana merasakan semua ini tiada kaitan dengan hidup kita...merasakan apa yang berlaku sedikit pun tidak menjejaskan hidup kita...Janganlah begitu...
ayuh bangkitlah!
jangan terus lalai dibuai enak dunia...nasib kita di sana masih belum diketahui...tapi kita masih punya masa...Allah s.w.t masih sayang kita...masih beri kita peluang untuk betulkan apa yang salah...
bukalah mata hati...
jadikan apa yang berlaku ini sebagai tiket untuk kita berhijrah..menjadi hamba Allah s.w.t yang lebih baik...yang lebih soleh dan solehah...yang diberkati hidupnya dunia dan akhirat...

~untuk ingatan diri sendiri dan semoga bermanfaat untuk semua...In Shaa Allah~

21 comments:

Amalina Ali said...

amin amin amin ya rabbal alamin. =='

missGogreen said...

amin.. :)
baru follow awak,salam perkenalan :)
http://cikgogreen.blogspot.com

AyongAtikah Zaid said...

salam perkenalan missGogreen..thanks a lot sudi singgah...=)

Honey Lalala said...

Hi awak! Kita ada wat GA! nk join x? Tgk sini ye :)

http://honeylalala.blogspot.com/2012/11/jom-join-giveawaykomen-oh-komen.html

AyongAtikah Zaid said...

@ honey lalala: thanks invite...insyaAllah ada kesempatan ayong join ye...=)

nadia said...

sedihnyaaaaaaaaa tengok gambar entry ni. hermm. semoga kejayaan akan bersama mereka, suatu hari nanti. pasti.

AyongAtikah Zaid said...

@nadia: kan....sedih sangat...kejayaan memang akan memihak pada kita...itu janji Allah...

nadia said...

semoga mereka terusssss kuat! :)

Nora Kerel said...

sentiasa doakan yang terbaik untuk mereka. Aamin .

nadia said...

yonggggg, nanti ayong nak buat entry pasal sumbangan anak yatim tu ye?
thank you sooooo much. hanya Allah mampu balas jasa baik ayong and semua! :)

AyongAtikah Zaid said...

insyaAllah nnt bila free ye...mmg nak sgt...nnt ayong try bantu apa yg boleh ye...=)

Iyraa Cariyno said...

jom join segmen nie.Hadiah gempak2..

http://iyraacariyno.blogspot.com/2013/02/worniojowo-giveaway-by-wanynaziar.html

AyongAtikah Zaid said...

thanks invite...insyaAllah...=)

Iyraa Cariyno said...

jom meriahkan giveaway ini http://iyraacariyno.blogspot.com/2013/02/1st-short-giveaway-by-nana.html

NinaAz said...

Salam kenal dari ninaaa ♥♥♥

AyongAtikah Zaid said...

@nina: salam kenal nina...dah follow nina....nice blog...nnt free2 ayong godek2 blog nina k...hehee....

FarizAtie said...

hye ayong..^_^

hik3..saje tumpang lalu
lama x berkunjung..^_^

AyongAtikah Zaid said...

@atie: hai atie...thanks singgah...hehe...bz dgn preps kawin je tie...dah makin dekat, makin nebesss...hehe...atie due bila? jaga diri baik2 k..:-)

Nizam Ijam said...

amin......

saya masuk utusan.. jom tengok :)

merahitujambu said...

insyaALLAH.. =)

Alyn said...

Amin ya rabbal alamin, terima kasih ayong the great reminder :)